GETİR
GETİR
KİMDİR?
2015 yılında, dünyada bir ilki Türkiye’de başlatarak dakikalar içerisinde market ürünlerini kullanıcılarla buluşturan Getir, orijinal iş modelini zaman içerisinde genişleterek, GetirYemek, GetirBüyük, GetirSu, GetirÇarşı, GetirBiTaksi, Getirİş, GetirAraç ve GetirN11 hizmetlerini bünyesine kattı. 3 kıta ve 9 ülkede hizmet veren ve 11,8 milyar dolar değerlemeye sahip Getir; Türkiye’ye ek olarak İngiltere’de, Hollanda’da, Almanya’da, Fransa’da, İspanya’da, İtalya’da, Portekiz’de ve Amerika Birleşik Devletleri’nde de operasyonlarını sürdürüyor.Peak Games’ten sonra ‘‘Türkiye’nin ikinci Turcorn’u’’ unvanını alan Getir, 2015 yılında Nazım Salur ve ortakları tarafından İstanbul’da kurulan çevrimiçi market teslimat uygulamasıdır. Mobil uygulaması aracılığıyla ilk etapta market ürünleri için teslimat hizmeti sunan şirket daha sonra bünyesine GetirBüyük, GetirYemek, GetirSu ve GetirÇarşı gibi farklı hizmetler ekleyerek hızlı bir büyüme göstermiştir. Yakaladığı hızlı büyümenin yanında koronavirüs salgının online market alışverişlerinde bir artışa yol açması şirketin yükselişine ivme kazandırmış, bu süreçte şirketin indirme oranlarında yüzde 60, iş hacminde ise yüzde 65 artış gözlenmiştir.[1]
Dünyadaki başarılı girişimlerin arasına giren10 dakikada market ürünlerini kullanıcılarıyla buluşturan Getir, orijinal iş fikriyle yatırımcıların dikkatini çekmeyi başarmıştır. Getir, 2021 yılında Silikon Vadisi merkezli Sequoia Capital ve New York merkezli Tiger Global’den aldığı 300 milyon dolarlık yatırımla 2,6 milyar dolar değerlemeye ulaşarak ülkemizin ikinci Turcornu olmuştur.[2] 2022 yılı ilk çeyreğinde tamamladığı son yatırım turunda 768 milyon dolar yatırımla değerini 11,8 milyar dolara yükselten şirket, Trendyol’dan sonra ülkemizin ikinci Decacorn’u, Avrupa’da ise hızlı market ürün teslimatı sektöründe Decacorn unvanını alan ilk girişim olmuştur.[3] CB Insights verilerine göre Getir son değerlemesiyle dünyadaki 1100 Unicorn şirket arasında 38’nci sıraya yükselirken, Avrupa’daki Unicorn şirketleri listesinde 5’inci sıraya yerleşmiştir.[4]
Elde ettiği başarılarla adından sıklıkla söz ettiren Getir, Türkiye’nin girişimcilik ekosistemi için bir örnek teşkil etmekte, girişimcilere ilham kaynağı olmaktadır.
[1] “Pandemi Döneminin Yükselen Markaları.” Marketing Türkiye, 12 Temmuz 2020. https://www.marketingturkiye.com.tr/haberler/pandemi-doneminin-yukselen-markalari/
[2] Series C – Getir, Crunchbase. https://www.crunchbase.com/funding_round/getir-series-c–20fea555
[3] “Getir is now worth nearly billion after raising another 8 million.” TechCrunch, 17 Mart 2022. https://techcrunch.com/2022/03/17/getir-is-now-worth-nearly-12-billion-after-raising-another-768-million/
[4] CB Insights.